Šiame straipsnyje aptarsiu 10 dažniausiai daromų tinklalapio kūrimo klaidų, duosiu patarimų ką reikia ir ko nereikia daryti kuriant puslapį.
Dažnai naujų internetinių projektų savininkai nežino koks turėtu būti jų pačių svetainės dizainas, todėl jie dažniausiai jį „išrenka“ pagal save. Ypač jei žmogus nieko nežino apie web dizaina, web 2.0 tendencjas jam svetainės dizainas visada nepavyksta, žiūrint iš pačio projekto/įmonės pusės, nors užsakovui gali jis būti labai „normalus“. Taigi dabar išvardinsiu keletą dažniausiai daromų klaidų svetainės dizaine, jos būtų tokios: neaiški navigacija, per daug sunkus valdymas paprastam žmogui, neteisingas blokų, svarbių antraščių išdėstymas, išryškinta ne tai kas turėtų būti, (įmonėms) norint užsakyti prekę vartotojas turi daryti labai daug žingsnių svetainėje, kad tai padaryti, tinklalapis apkrautas nereikalingais blokais, reklama nesusijusią su naršomo puslapio tematika. Kaip viso to išvengti? Jei nelabai nusimanote apie web dizainus, pasitikėkite ir daugiau duokite spręsti pačiam svetainės dizaino kūrėjui, jis žino ką daro, nes kartais jūsų poreikiai būna visiškai nepriimtini būsimam svetainės lankytojui. Kalbant apie svetainės išdėstymą, blokų ir visų kitų antraščių tai siūlyčiau pasisamdyti žmogų kuris tai nusimano, jei žinoma patys apie tai nieko nežinote ir negalite to padaryti patys teisingai.
Daugybę svetainių turi didelius unikalių žmonių per dieną apsilankymų skaičius, tačiau ar visi jie ten eina savo noru? Galbūt jie ten išbūna tik kelias sekundes, kol susivokia, kad aš ne čia pataikiau ir spaudžia x naršyklės kortelėje. Norint turėti tikslinę auditoriją arba kitaip žmones besidominčius jūsų veikla, reikia bendradarbiauti su panašios tematikos svetainėmis, tai būtų: keistis atgalinėmis nuorodomis (ang. backlinks) su savo „konkurentais“, pirkti reklamų vietas panašios tematikos į jūsų tinklalapiuose, pirkti reklamas paieškos sistemose, pvz: Google AdWords, tai pagal jūsų svetainės raktažodį paieškos sistemoje vartotojui pateiks jūsų svetainės reklamą, bei nuorodą į ją. Ir ketvirtas bene geriausias būdas optimizuoti savo tinklalapį paieškos sistemoms pvz tokiems kaip „Google“. Logiška, kad suoptimizavus jūsų tinklalapį paieškos sistemoms jis turės geresnes pozicijas vartotojo rezultatuose, pagal tam tikrą jo įvestą raktažodį, be to tai nieko nekainuoja, tik reikia šiek tiek tam laiko. O dabar trumpai ko nereikėtu daryti, norint turėti tiklsinę auditorija savo svetainėje, turbūt svarbiausias būtų nepirkti reklamų pvz: receptų svetainėje norint išreklamuoti savo statybininnkų puslapį, nesvarbu, kad tai jūsų draugas kuris idės statibininkų baneriuką į receptų svetainę, bet to daryti tikrai nederėtų, iš to tiesiog jokios naudos.
Labai dažnai svetainės lankomumas priklauso nuo lankytojų poreikių atitikimo, ką tai reiškia? Paprasčiausiai nesidomintys tinklalapio kūrėjai ko trūksta jų lankytojams kiša jiems netinkamą ir neidomią informaciją. Tokiu atvėju lankytojas kaip žinote iškart išeina iš puslapio ir dažniausiai nebesugryžta. O ką daryti, kad jis neišeitų iš tinklalapio ir dar sugryžtų ne kartą? Atsakymas paprastas, duoti jam tai ko jis nori! O ko jis nori, galite sužinoti naudodami paprasčiausias apklausas svetainėje, taip galėsite keistis teisinga linkme arba kitaip keistis pagal vartotojų/lankytojų poreikius. Naudojant apklausas tinklalapiuose darosi viskas labai paprasta, tarkim uždedate savo tinklaraštyje apklausą: Kokios temos jus labiausiai domina? atsakymų pasirinkimai: IT naujienos, Siuntiniai ir t.t… Tarkim daugiausiai jūsų svetainės lankytojų per kažkokį tai laiką apklausoje pasirinko IT naujienų. Viskas! Štai ir atsakymas, jūs dedate daugiau straipsnių, naujienų IT temomis. Taip išsaugote ir lankytojus, ir priverčiate juos apsilankyti dar kartą, nors dažnai tai ne vien nuo to priklauso.
Taip pat jūsų populiarumas bei lankomumas priklauso nuo jūsų „atsinaujinimo“, naujienų, straipsnių ar kažko tai kito pateikimo vartotojams. Dažnai, kad ir labai jaukioje lankytojui svetainėje naujienos pateikiamos nereguliariai, nors ir labai norėtųsi. Tai kaip jau ir minėjau nulemia jūsų svetainės lankomumą, tarkim lankytojas mėgstą jūsų svetainės turinį ir apsilanko svetainėje kartą per dieną, bet ne visada randa pateikto kažko naujo bei įdomaus, nesvarbu ar tai straipsniai ar siuntiniai, esmė ta pati. Šią problemą spręsti reikėtų subūrus komandą specialiai dedančią naujienas reguliariai. Tai gali būti nebūtinai kiekvieną dieną, nors toks variantas labiausiai patiktų jūsų lankytojams, tai gali būti paprasčiausiai tris kartus per savaitę – pirmadienį, trečiadienį ir penktadienį. Svetainės lankytojas žinodamas, kad tokiomis dienomis jis gaus tai ko nori jis ir ateis būtent tomis dienomis, ir bus labiau patenkintas nei, kad vaikščiotų kiekvieną dieną ir nerastų nieko naujo. Be to su laiku taip gali ir prarasti lankytoją.
Šiais laikais internete mažai kas neturi konkurentų, dažniausiai tai tie žmonės su unikaliomis idėjomis, kuriems nereikia stebėti savo konkurento ir galvoti kuom galiu būti už jį pranašesnis. Bet didžioji dauguma tinklalapių visgi turi konkurentus ir turi su jais kovoti iš visų jėgų, norint būti bent kažkiek pranašesni už juos. Na čia ir vėl „prisikiša“ tas pats lankomumas… Nesidominčios svetainės savo konkurentais gali prarasti didelį lankytojų skaičių, kadangi konkurentas užpildęs visus lankytojų poreikius teisiog siurbia juos, galbūt net iš jūsų. Norint išlaikyti tam tikrą lankytojų skaičių savo svetainėje turite būti kažkuom pranašesni už konkurentą, ar tai būtų daugiau informacijos vartotojui, gražesnis svetainės dizainas, malonesnė svetainės bendruomenė ar tiesiog paprasta puslapio prieiga iš telefono, tai ir yra jūsų pranašumas prieš konkurentą. Noriu pasakyti, kad domėtis konkurentais tikrai reikia, domėkitės ką jie daro, užpildykite konkurento trūkumus ir greičiausiai būsite pranašesni, labiau skaitomi nei jie.
P.S. Jei turite kuom papildyti, prašau rašykite į komentarus, viską stengiausi aprašyti kuo trumpiau ir suprantamiau jums. Laukite straipsnio tęsinio.